Pianolabulletin :

Wat lees ik in het Bulletin ?

Vier keer per jaar word je bijgepraat over pianola’s en mechanische muziek in het algemeen. Dit loopt uiteen van muziekdozen, tongorgels, serinettes, vogeldoosjes, speelklokken naar muzikale horloges en andere gadgets. Aandacht wordt besteed aan verschillende systemen en merken, de techniek, de historie, muziek, componisten, evenementen en nieuwe ontwikkelingen. Heb je zelf een voorstel/onderwerp laat het weten aan de redactie.

Artikelen

Vooral voor en door leden. Ook als je niet zo’n schrijftalent bent. Zet in je eigen bewoordingen een verhaal op papier en wij maken er een artikel van. Foto’s en/ of afbeeldingen zou leuk zijn.

Deel je kennis, vertel iets over je apparaten, zeg iets over de historische achtergrond, leg iets uit over de techniek, laat weten hoe/waarom je er aan begonnen bent, wat is er zo interessant aan bepaalde muziek/componisten, wie was de uitvinder/organisatie, wat zijn de ontwikkelingen in de huidige tijd, wat brengt de toekomst.

Met behulp van Kunstmatige Intelligentie (AI) kun je tegenwoordig al een aardig verhaal laten schrijven d.m.v. een aantal steekwoorden of vraagstelling. Wel de onwaarheden eruit halen en erbij vermelden door wie het gegenereerd is (ChatGPT, Bing/Copilot, Google/Gemini etc.).

Aanleveren en data ?

Naar bovenstaand mailadres. Bij voorkeur :

• platte tekst ¹ digitaal aangeleverd ( één Word-bestand )
  • foto’s en afbeeldingen voor het artikel, als jpg-bestand (groot formaat)

¹ )  platte tekst = tekstdocument zonder afbeeldingen

Het aanleveren van verhalen en advertenties kan tot en met de 25e van de maand voorafgaand aan het verschijnen van het volgende Bulletin :

Dit houdt in:

• 25 februari voor het maart-bulletin